In October 14, Vesselina Kasarova offered us 'Russian Arias' and then toured with this programme in recitals but even though she has been spending some time in Paris there has been so far no opportunity for a recital of 'Russian arias ' ...( pity, I am not at the head of some concert hall in Paris or around...)
Karine Deshayes, very quietly and brilliantly is adding a fine Rossini CD to her 'Aparté' collection among her amazing concerts and galas in Paris and province. Luckily (for me), it is possible to catch her concerts on either France Musique or radio Classique. She is often invited at France Musique, which is always a nice shared musical moment! ( I always download the broadcats for endless pleasures at replays).
She also received a new award as the Singer of the Year at 'Victoires de la Musique 2016' for the second time. The event was televised from Toulouse this year.
What is worth mentioning is that both mezzo are adding cds in a time where the prominent singers seem to add live opera dvds to their fame.
Some I care for more than others, such as this one, because I was at the live performance at the BSO.
Isnt'it strange there are no dvds live of Die Rosenkavalier with Anja Harteros staring in The Marschallin ? She has been singing this role since 2011 and yet with the success she has had there is not one single catch of this role, unless I missed it when it happened at BSO, Berlin or Dresden (where I managed to see her). Not like some singers who have instant coverage of what they do or not do through mediatic support (their own facebook pages or their tweets and youtube uploads from fans) The mediatic coverage each time Anna Netrebko tackles a new role is sometimes a bit too much: now she is struggling at Elsa which is her first German operatic role: it seems that she is the only singer to face this new step... what is all the fuss about? wanting to be the best ? or the best looking one? or else her fan groups are really convinced of her superiority? Perhaps it is a nostalgic attitude to have a diva à tout prix? I am sure she will be so over the top that the Met will open the season with her as Elsa ! (unless a younger and even more glamourous looking one sunddenly pops up and steals the show?)
In June I will be happy to see Karine Deshayes in Carmen, a new production in Avignon!

-
lundi 11 juillet21H00Montpellier [34] Le Corum / Opéra BerliozDe 10 à 38€Durée : 1H45En Direct sur France Musique
Les Mille et une nuits
Lambert Wilson, récitant
Karine Deshayes, mezzo-soprano
Orchestre national Montpellier Languedoc-Roussillon
Michael Schønwandt, direction
CARL NIELSEN 1865-1931
Aladin, extraits de la suite pour orchestre opus 34
MAURICE RAVEL 1875-1937
Shéhérazade, trois poèmes de Tristan Klingsor
Asie
La Flûte enchantée
L’Indifférent
NIKOLAI RIMSKI-KORSAKOV 1844-1908
Shéhérazade
But there is no new prospect to see Vesselina Kasarova on stage for me... It is always reassuring to get news from her on Smorgy's blog where there is a special entry for Vesselina Kasarova schedule. She will be in Japan. Her acting and singing in Rigoletto were so unexpected but really good: it was not an easy take and she made it with so much style!
(Last year at Glanum with Karine Deshayes and Friends:
Soirée bénie des Dieux si présents dans ce site de Glanum !
Concert présenté par Gilles Cantagrel, en ouverture de ce premier Festival.
Les textes judicieusement choisis, les musiciens, chanteurs et comédiens réunis nous ont fait rêver d'un monde d'immortalité quand pourtant a pu s'élever le cri de Paul Valéry 'Nous autres, civilisations, nous savons que nous sommes mortelles'.
Hier soir, ce site de ruines antiques bruissait de vie et s'animait sous les étoiles aux chants des cigales, aux chants des artistes accompagnés par trois pianistes (peu courant !), un jeune compositeur, Karol Beffa, qui a improvisé sur des aphorismes de la littérature grecque, un flûtiste merveilleux, pour invoquer le beau texte d'Ovide 'La leçon de musique' illustrée musicalement par Syrinx 'de Claude Debussy, moment vraiment unique s'il en fut!
Avec Offenbach, Hélène-Karine Deshayes nous a enchantés par son humour vocal dans 'Dis-moi Vénus' (nous l'avions très applaudie à Toulon aux fêtes de fin d'année dans ce même rôle), puis, en fin de concert, "Ce n'est qu'un rêve" duo charmeur avec le ténor Sébastien Droy qui a aussi profité de l'espace, pour faire vivre son personnage! Ce fut un moment délicieux suivi d' un 'Libiamo' en bis, fédérant tous les protagonistes de la soirée ainsi que le public... là on a bien senti, toute la richesse harmonique... d'une belle voix pas que soprano !!
Quand Karine nous a offert l'Aria d'Almirena'(Rinaldo, Haendel)':"Lascia chio Pianga" avec des ornements, des vocalises subtiles, émouvantes, inhabituelles que je découvrais, je fus sous le charme de toute la musicalité de ce bel air .
Lorsque j’ai fait part de mon émerveillement à cette écoute après le concert, Karine m'a confié que c'était la transcription de Christophe Rousset qu'elle avait choisie d'interpréter. Avec Karine, il y a toujours de merveilleuses découvertes musicales !
Il y eut, après le concert, une dégustation de très bons crus locaux et surtout les instants chaleureux que Karine partage toujours avec son public! Instants précieux où toute la générosité de Karine va droit au coeur! Quant à l'Ensemble Contraste: Que du bonheur ! Un 'Casta Diva ' superbe ... aussi, j'allais même vous dire que du côté du violon, du piano et du violoncelle, ça' rockait'... Il faudra retourner visiter les Dieux à Glanum si Karine nous y amène... un prochain été ! »)
'Les Dieux' from ancient Rome and Greece were with me : the Glanum Festival is even longer than last year: three nights of music and poetry in this amazing place with Karine and Friends again!
No comments:
Post a Comment